Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verzeNásledující verzeObě strany příští revize | ||
prevence [2012/07/02 22:17] – kyrova | prevence [2012/09/10 08:18] – prinosil | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
====== Prevence ====== | ====== Prevence ====== | ||
Co je minimální preventivní program? | Co je minimální preventivní program? | ||
- | * Minimální preventivní program je vydán na základě Metodického pokynu k primární prevenci | + | * Minimální preventivní program je vydán na základě Metodického pokynu k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, |
- | sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, | + | |
* Cílem | * Cílem | ||
* Principem preventivní strategie je osvojování | * Principem preventivní strategie je osvojování | ||
Řádek 36: | Řádek 35: | ||
* mají povědomí o tom, že každé jednání, které ohrožuje práva druhých (šikana, násilí, zastrašování aj.), je protiprávní. | * mají povědomí o tom, že každé jednání, které ohrožuje práva druhých (šikana, násilí, zastrašování aj.), je protiprávní. | ||
\\ | \\ | ||
- | \\ | + | **Cíle MPP na 2. stupni:** |
- | **Cíle MPP na 1. stupni:** | + | |
\\ | \\ | ||
* žáci znají význam harmonických mezilidských vztahů pro zdravý životní styl a zdraví; | * žáci znají význam harmonických mezilidských vztahů pro zdravý životní styl a zdraví; | ||
Řádek 49: | Řádek 47: | ||
* umějí chápat zdraví ve smyslu holistickém, | * umějí chápat zdraví ve smyslu holistickém, | ||
* umějí zhodnotit vhodné a nevhodné zdravotní návyky; | * umějí zhodnotit vhodné a nevhodné zdravotní návyky; | ||
- | * umějí vysvětlit své konkrétní postoje a chování z pohledu zdraví; znají pozitivní vliv aktivního pohybu, relaxace, duševní hygieny; vědí, že zneužívání dítěte je trestné; | + | * umějí vysvětlit své konkrétní postoje a chování z pohledu zdraví; znají pozitivní vliv aktivního pohybu, relaxace, duševní hygieny; vědí, že zneužívání dítěte je trestné; umějí diskutovat o rizicích užívání drog, orientují se v trestně právní problematice návykových látek; |
- | umějí diskutovat o rizicích užívání drog, orientují se v trestně právní problematice návykových látek; | + | |
* vědí, kde hledat odbornou pomoc, v případě potřeby ji dovedou využít; | * vědí, kde hledat odbornou pomoc, v případě potřeby ji dovedou využít; | ||
* bezpečně zvládají účelné modely chování v krizových situacích (šikanování, | * bezpečně zvládají účelné modely chování v krizových situacích (šikanování, |