Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
prevence [2012/07/02 22:17] kyrovaprevence [2012/09/10 08:18] prinosil
Řádek 1: Řádek 1:
 ====== Prevence ====== ====== Prevence ======
 Co je minimální preventivní program? Co je minimální preventivní program?
-  * Minimální preventivní program je vydán na základě Metodického pokynu k primární prevenci +  * Minimální preventivní program je vydán na základě Metodického pokynu k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, který do prevence sociopatologických jevů zařazuje konzumaci drog  včetně  alkoholu,   kouření,   kriminalitu,  virtuální  drogy  a  gambling,  záškoláctví, šikanování a jiné násilí, rasismus, xenofobii, intoleranci, antisemitismus.
-sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, který do prevence sociopatologických jevů zařazuje konzumaci drog  včetně  alkoholu,   kouření,   kriminalitu,  virtuální  drogy  a  gambling,  záškoláctví, šikanování a jiné násilí, rasismus, xenofobii, intoleranci, antisemitismus.+
   * Cílem  je  ve  spolupráci  s rodiči  formovat  takovou osobnost žáka,  která je s ohledem na svůj věk schopná orientovat se v dané problematice, zkoumat ji, ptát se, dělat rozhodnutí, která si bude vážit svého zdraví, bude umět nakládat se svým volným časem a zvládat sociální dovednosti.   * Cílem  je  ve  spolupráci  s rodiči  formovat  takovou osobnost žáka,  která je s ohledem na svůj věk schopná orientovat se v dané problematice, zkoumat ji, ptát se, dělat rozhodnutí, která si bude vážit svého zdraví, bude umět nakládat se svým volným časem a zvládat sociální dovednosti.
   * Principem preventivní strategie je osvojování  základních kompetencí v oblasti zdravého životního stylu a rozvoj dovedností, které vedou k odmítání všech druhů sebedestruktivního chování, projevů agresivity a porušování zákona.    * Principem preventivní strategie je osvojování  základních kompetencí v oblasti zdravého životního stylu a rozvoj dovedností, které vedou k odmítání všech druhů sebedestruktivního chování, projevů agresivity a porušování zákona. 
Řádek 36: Řádek 35:
   * mají povědomí o tom, že každé jednání, které ohrožuje práva druhých (šikana, násilí, zastrašování aj.), je protiprávní.   * mají povědomí o tom, že každé jednání, které ohrožuje práva druhých (šikana, násilí, zastrašování aj.), je protiprávní.
 \\ \\
-\\ +**Cíle MPP na 2. stupni:**
-**Cíle MPP na 1. stupni:**+
 \\ \\
   * žáci znají význam harmonických mezilidských vztahů pro zdravý životní styl a zdraví;   * žáci znají význam harmonických mezilidských vztahů pro zdravý životní styl a zdraví;
Řádek 49: Řádek 47:
   * umějí chápat zdraví ve smyslu holistickém, ve složce fyzické, duchovní a sociální;   * umějí chápat zdraví ve smyslu holistickém, ve složce fyzické, duchovní a sociální;
   * umějí zhodnotit vhodné a nevhodné zdravotní návyky;   * umějí zhodnotit vhodné a nevhodné zdravotní návyky;
-  * umějí vysvětlit své konkrétní postoje a chování z pohledu zdraví; znají pozitivní vliv aktivního pohybu, relaxace, duševní hygieny; vědí, že zneužívání dítěte je trestné; +  * umějí vysvětlit své konkrétní postoje a chování z pohledu zdraví; znají pozitivní vliv aktivního pohybu, relaxace, duševní hygieny; vědí, že zneužívání dítěte je trestné; umějí diskutovat o rizicích užívání drog, orientují se v trestně právní problematice návykových látek;
-umějí diskutovat o rizicích užívání drog, orientují se v trestně právní problematice návykových látek;+
   * vědí, kde hledat odbornou pomoc, v případě potřeby ji dovedou využít;   * vědí, kde hledat odbornou pomoc, v případě potřeby ji dovedou využít;
   * bezpečně zvládají účelné modely chování v krizových situacích (šikanování, týrání, sexuální zneužívání aj.) a správně se rozhodují v situacích vlastního nebo cizího ohrožení;   * bezpečně zvládají účelné modely chování v krizových situacích (šikanování, týrání, sexuální zneužívání aj.) a správně se rozhodují v situacích vlastního nebo cizího ohrožení;