linkované sešity do všech předmětů,
pomocné linky a pomocné podložky,
čtverečkované sešity (matematika),
vhodné pero,
umožnit psát některé úkoly na počítači,
umožnit občasné ofocení zápisů od spolužáků,
umožnit vkládat do sešitů průpisy přes kopírovací papír (propisuje spolužák),
tištěné texty připravuje vyučující,
vlepování textů do sešitů (žák má vždy u sebe lepidlo na papír),
projevovat shovívavost při hodnocení písemného projevu,
tolerovat nečitelnost textu,
tolerovat grafické nepřesnosti v geometrii,
tolerovat neúhlednost prací ve výtvarné výchově.
číst denně nahlas nejdéle 1/4 hodiny (u starších i déle),
zamezit tzv. „tichému skladu“, kdy si žák slovo nejdříve pročítá několikrát pro sebe,
žák při pročítání textu sleduje očima řádek a na požádání ukáže právě pročítané slovo,
číst vždy nový text,
číst kratší texty – povídky, encyklopedie atd.,
nenutit žáka k několikanásobnému pročítání stejného textu (cvičí se tím paměť, ale ne správné čtení),
číst s okénkem na celý řádek (okénko je shodné s výškou písma – žáka „neruší“ text v okolí),
umožnit slabikování u víceslabičných slov,
připravit učebnice, ve kterých jsou již předem naznačeny obloučky pod víceslabičnými slovy,
připravit texty na vlepení,
nenutit žáka k hlasitému čtení před celou třídou,
zkoušet žáka na čtení pouze na předem dohodnutou část textu,
zkoušet žáka ústně,
vyhýbat se textům, které žák neměl možnost předem si pořádně pročíst,
slovně hodnotit,
omezit zápisy do čtenářských deníků,
povolit dočítání knih rodiči – ústní převyprávění obsahu později,
žák má vlastní diktafon (učí se později poslechem),
mít zpracované přehledy mluvnického učiva na tabulkách, které bude zakládat do fólií,
tabulky bude mít zpracované s pomocí učitele českého jazyka,
mluvnické učivo bude redukováno,
bude preferováno ústní zkoušení,
bude využíváno průběžného slovního hodnocení,
známkou bude žák hodnocen pouze tehdy, jestliže se úkol tzv. povede,
budou se hodnotit právě probírané mluvnické jevy – ostatní chyby se budou tolerovat,
bude se hodnotit o jeden stupeň lepší známkou,
bude se hodnotit součtem chyb,
nebudou se hodnotit chyby z nedostatku času,
žáku se vždy poskytne delší čas na přípravu všech úkolů,
bude se vyzdvihovat i sebemenší úspěch, bude hojně využíváno pochval.